Tigerhonan

jag har en ätstörning

Publicerad 2014-09-13 09:47:38 i Hälsa,

Ja, det är sant. Jag har en ätstörning. Jag antingen hetsäter eller svälter mig själv, men jag kräks inte. Därav får jag ingen hjälp från ätstörningsmottagningen där jag bor. Enda som gäller för mig är en dietist, vilket jag provat tidigare men som inte fungerat för mig. Så när jag fått kommentarer om att jag borde se över mina matvanor så blir jag väldigt ledsen då jag faktiskt inte kan göra något åt det så länge jag inte får någon hjälp och det är svårt att få så länge man inte kräks. Man blir inte tagen på allvar. Därför hoppas jag att boken Mattillåtet kommer att hjälpa mig. Jag hoppas innerligt att jag blir frisk. 

Kommentarer

Postat av: Jessika

Publicerad 2014-09-13 10:25:33

Kämpa på! Tråkigt att du inte kan få hjälp. Vill egentligen inte komma med tips för du har säkert testat allt men vill ändå säga att försök att tycka om dig själv som du är. Försök att undvika bloggar, tidningar, tv-program som normhetsar. Låt bli att tänka "så ska jag göra/köpa/klä mig sen när jag gått ner i vikt". Jag både äter bättre och tappar vikt bäst de perioder på jag känner att jag är bra som jag är. Kan tipsa om webbtidningen fettmagazine.com och instagram-taggen fatshion. Jag hoppas verkligen att det löser sig för dig.

Svar: Tack för dina tips. Ska absolut kolla in tidningen och insta kontot :)
Tigerhonan

Postat av: Lotta

Publicerad 2014-09-17 00:42:59

Jag tror på dig! du kort klara det!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela