Tigerhonan

Att gå från 0 - 100 utan cigg

Publicerad 2014-04-19 13:26:00 i Hälsa,

Många undrar säkerligen vad jag menar med min rubrik.
 
Men det är en reflektion om min resa från när jag nu slutade röka för 11 dagar sedan.
 
Jag gick från 1 paket om dagen till att inte röka överhuvudtaget.
 
Jag gick cold turkey mer eller mindre.
 
Det enada hjälpmedlet som jag använder är en el cigg.
 
Visst vissa av er kan hävda att det är ej att sluta.
 
Men vad är det då med all reklam om nicorette o andra preparat som säljes på apotek o butik?
 
Det är samma sak i mina ögon.
 
De är hjälpmedel som hjälper dig att lägga av permanent och slippa en del av de jobbiga abstinens besvären som man har hört om från bland annat min kille som slutade för 6 år sen efter ha rökt över 10 år.
 
Han slutade rakt av utan hjälpmedel och det var inte vackert har han sagt med sin abstinens.
 
Men strunt samma det viktiga är att jag ej får i mig all den skiten som jag fick i mig av ciggen nu är det bara lite nikotin som jag håller på att minska ner.
 
Jag kan ärligen säga att jag märker stora förändringar till det bättre redan nu.
 
Jag orkar att röra mig mer utan att känna av att jag inte får luft.
 
Sen så känner jag dofter mer nu när jag slipper få röken i näsan.
 
Men det bästa av allt är att jag kan känna mer smak av maten o det goda som livet kan erbjuda.
 
Jag har haft tur nu jag har sluppit undan många av de besvären som jag har hört om.
 
Ha det gott nu så ska jag o hunden och husse gå en promenad i det goa påsk vädret.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela