Tigerhonan

Mat är min bästa vän, samtidigt min fiende

Publicerad 2014-09-23 09:11:00 i Mat,

 
Citat ovan stämmer till viss del. Visst, mat behöver alla. Mat är ens bästa vän. Men i mitt fall så är det också min värsta fiende. Mat för mig är ett missbruk, inget som jag behöver för att överleva. Jag borde se maten som min bästa vän som är bra för mig och inte dålig. Jag försöker och kämpar varje dag för att äta rätt, äta mindre portioner och äta bra mat. Men i slutändan så tröstäter jag rejält på kvällen. Det är något jag måste vänja mig av med. Bryta mönstret. Men hur? Hur bryter jag mönstret som jag haft i ett x antal år? Jag har ännu inte kommit på hur, men jag hoppas jag gör det snart. En dag i taget. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela