Tigerhonan

Det här med vikten

Publicerad 2014-07-02 12:47:00 i Min resa,

Jag har mer eller mindre gett upp viktnedgången då jag bara gick upp varenda vecka. Antagligen beror det på att jag inte åt mina mediciner och var för nedstämd. Igår började jag med mina mediciner igen och hoppas på att jag snart mår bättre psykiskt så jag orkar ta tag i vikten igen. Därför tänkte jag göra en nystart. Speciellt eftersom jag ändå gått upp mer än vad min startvikt var. Så på fredagar ska jag ha min nya vägdag. På fredag ska jag väga mig, skriva ner några delmål och lite annat som kanske hjälper mig att komma igång lättare. 
 
Det handlar inte bara om motionen för min del, utan det handlar mesta dels om maten. Jag är egentligen rätt aktiv jämfört med hur jag vart tidigare. Men min ätstörningsproblematik gör det svårare för mig. Det enda jag kan göra är att kontakta vårdcentralen igen och be dom om hjälp. Har vart på ätstörningsklinik tidigare men då jag inte kräks så hjälper dom mig inte. Så första steget är att göra något åt maten. 
 



Kommentarer

Postat av: Jenny

Publicerad 2014-07-02 14:09:00

Det hjälp mig att inte äta sötsaker är att äta regelbundet. För då hinner du inte tänka på sötsaker innan ska äta nästa mål.

Postat av: MALIN

Publicerad 2014-07-03 16:41:56

det där med att minska i vikt är jättesvårt! försök att dra ner på kalorierna om dagen, ät nyttigt och med max 4 timmars mellanrum. och så träna! då förlorar du i fettmassa och ökar i muskler :)

Postat av: Robex Lundgren

Publicerad 2014-07-04 09:02:51

är de inte svårt att gå ner i vikt?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela